Waarom Sales & Marketing Certificering?
Net als in andere vakgebieden, zoals accountancy, gezondheidszorg en advocatuur, mag je van iemand die zich sales of marketingprofessional noemt iets verwachten. Onder andere dat hij of zij aantoonbaar beschikt over een opleiding, kennis, ervaring en ethische standaarden om zijn of haar vak op professionele wijze uit te voeren. Registertitels zijn hiervoor het het enige betrouwbare instrument.
Een SMEI-registertitel is de beste keuze!
WERELDWIJD MEER DAN 57.000 LEDEN!
Sales & Marketing Executives International, Inc. (SMEI) is vooralsnog de enige associatie ter wereld die al sinds 1980 sales- en marketingregistertitels beheert en aanbiedt die de toets der kritiek kunnen doorstaan. Ze worden over de gehele wereld erkend als de beste die er op dit gebied bestaan.
Vijf dingen springen eruit:
- In tegenstelling tot het gros van alle opleidingsinstituten wordt een deelnemer getoetst. Alleen met een score van 75% of hoger krijgt een professional een registertitel.
- Kerncompetenties zijn gebaseerd op universele, internationale standaarden. Sales- en marketingkennis stopt niet bij onze landsgrenzen.
- Vanwege de steeds verdere globalisering van producten en diensten, wordt de professional vertrouwd gemaakt met de Engelse ‘glossary of sales & marketing terms’.
- Omdat alom bekend is dat kennis van een training of opleiding binnen enkele maanden decimeert, vereist een registertitel permanente jaarlijkse educatie.
(Deze permanente educatie wordt ook gefaciliteerd door de SMEI.) - Zij die het examen halen, conformeren zich aan een ‘Code of Ethics’.
What’s in it for you?
ALS INDIVIDU
Je laat de wereld zien dat je een echte professional bent.
Je onderscheidt je van anderen richting klanten, werkgevers en collega’s.
Je hebt een streepje voor op anderen gedurende jouw carrière.
Met een sales- of marketingregistertitel vergroot je jouw kans om echt succesvol te zijn.
Het belangrijkste dat wij je bieden is dat je jezelf onderscheidt “from the rest of the pack”
ALS ORGANISATIE
Willen jullie ook als excellente organisatie gezien (blijven) worden? Wil jouw organisatie zich in de steeds verdere globalisatie van producten en diensten kunnen blijven meten met de besten? Dan weet je dat de competenties van jezelf en jouw sales- & marketingprofessionals in lijn moeten zijn met de wereldwijde standaarden binnen het sales- en marketingdomein.
Sales- en marketingcompetenties zijn geen lokale of nationale aangelegenheden. De ‘tone of voice’ kan weliswaar per regio verschillen, maar de benodigde competenties zijn universeel.
Of je nu zaken doet in Nederland of in China, in Noord-Amerika of in Rusland; sales- en marketingprincipes zijn overal gelijk. ‘s Werelds grootste ‘sales & marketing certifying body’ SMEI meet periodiek en wereldwijd welke kenniscompetenties sales- en marketingprofessionals moeten hebben om op excellent niveau te kunnen presteren.
Willen jij en jouw organisatie de concurrentie voorblijven en jezelf aantoonbaar professioneel kunnen presenteren aan klanten en andere ‘stakeholders’, dan is certificering in de komende jaren onoverkomelijk